Onze biologische groenten en fruit bieden we aan in verschillende types abonnementen: klassieke pakkettenabonnementen en keuzeabonnementen. Meer daarover hieronder.
Met elk type seizoensabonnement krijg je vanaf het pakkettenseizoen 2024 (eind april) ook 5% korting in onze hoevewinkel (dit geldt niet voor de proefabonnementen).
Waarom kiezen voor een abonnement en niet gewoon los komen winkelen?
Er zijn vier weken waarin we geen pakketten leveren: een week in augustus, de herfstvakantie en de kerstvakantie.
We telen op ons veld een 60-tal verschillende soorten biologische groenten, en verschillende soorten biologisch fruit. Deze vind je terug in onze (twee)wekelijkse pakketten. Voor de fruitpakketten vullen we ons eigen fruit aan met fruit van lokale collega's, of met fruit van kleinschalige collega's uit Spanje en Italië (geen fruit uit Afrika, Azië of Amerika dus).
Dit is de goedkoopste formule, en vraag het minste werk van jou (en ook van de boer. win-win dus): elke week of elke twee weken staat je pakket voor je klaar. Dit is de werking zoals we ze al jaren kennen.
Nadeel van deze formule is dat er geen keuzevrijheid is in samenstelling van je pakket.
Kun je je pakket niet ophalen door verlof of ziekte? Geef je pakket van die week dan door aan iemand anders (familie, vriend, buur, ...). Lukt dat niet, laat dan even iets weten. Zo vermijden we dat we onze zorgzaam geteelde producten moeten weggooien.
Weet je niet zeker welk formaat groentepakket je wil, of wil je testen of pakketten voor jou een goeie formule zijn? Schrijf dan in voor een proefabonnement (4 opeenvolgende weken).
Onze keuzeabonnementen geven je de mogelijkheid om
Je bestelt elke keer via onze webshop. Dat kan een mix zijn van groenten, fruit en eventuele andere producten zoals sappen, honing, ..., of een pakket dat wij samenstellen. De hoeveelheden die je van een bepaalde groente/fruit kunt bestellen is afhankelijk van het aanbod. We geven dit aan in de webshop.
Je hebt geen vaste bestelfrequentie, die bepaal je zelf.
Kies je zelf liever je groenten of fruit uit? Dan kun je met je keuzeabonnement ook komen winkelen in onze hoevewinkel.
Je schrijft je in voor een heel seizoen.. Je hebt een jaar om je budget op te werken. Ophalen op je ophaalpunt kan enkel in de periode van eind april tot eind januari. Nadien kun je enkel nog in onze winkel terecht. Er gebeuren op het eind van het seizoen geen terugbetalingen, en er wordt geen budget overgedragen naar het volgende pakkettenseizoen.
Je hebt meer keuzevrijheid, maar je moet wel zelf je bestelling ingeven op het moment dat je iets wil.
Richtlijn voor de keuze van de grootte van het pakket:
Ophaling pakketten
*Voor de ophaalpunten Borsbeek, Hove: de pakketten worden hier na het ophaalmoment terug opgehaald, zodat we ze koel kunnen zetten in de koelcel in Vremde. Raak je er niet op tijd, dan kan je de dag nadien je pakket in Vremde ophalen na afspraak (dus niet op je gebruikelijke ophaalpunt).
**Voor ophaalpunt Boelaer: hier wordt gewerkt met een wekelijkse "depotverantwoordelijke". Iemand van de deelnemers houdt een uurtje het depot open tijdens het ophalen. Dit lukt uiteraard niet voor iedereen, maar het zou fijn zijn als je dit eens een keer op jou kunt nemen. Elke twee maanden wordt er rondgevraagd door Etienne, een van de deelnemers, wie er wanneer kan en wordt er een planning opgemaakt.
Ons seizoen loopt niet het ganse jaar door. Als je met vakantie gaat, loopt je abonnement door. Groenten, fruit en bloemen stoppen immers niet met groeien, en zijn er maar in een bepaalde periode. |
Betalen Als betalen in een keer niet evident is, kun je ervoor kiezen om je betaling te spreiden over vier opeenvolgende maanden. Om de administratieve last voor onszelf te beperkten, draagt in een keer betalen onze voorkeur weg. |
Nieuwsbrief We houden je wekelijks op de hoogte van de inhoud van de groentepakketten en de nieuwtjes op de boerderij. Via de mail die je ontvangt kun je ook nog bijbestellingen plaatsen. |
Bekijk ook even ons huisreglement |